środa, 22 maja 2013

bot z premką, cz.II


UWAGA: artykuł ten nie ma na celu promowania botowania; pragnę jedynie uświadomić jak to wszystko może działać i jak oszuści bronią się przed banowaniem.
Wszystkie te "porady" są dostępne na forum programu botującego.

Pogrzebałem troszkę w temacie botów i wygląda to niezbyt ciekawie. Jestem pewien, że nie raz zdarzyło mi się grać z takimi automatycznymi pomidorami.
Ilu z Was wjeżdżając na bazę, napotkało "darmowy exp" w postaci czołgu afk. Jednak, gdy afk dostawał strzał, nagle się budził i oddawał strzał w naszą stronę.


O botach
Boty mają zaplanowane kilka tras na każdej mapie, istnieje także opcja dodawania elementu losowego w ruchu (np. zygzakowanie), bot może także strzelać w wybranym przez użytkownika wariancie, a nawet na arcie może siedzieć bot, przy czym jest wyjątkowo niecelny.

Co do golda potrzebnego do używania bota, autorzy tłumaczą się w dość dziwny sposób:
Bot ma na celu pomóc graczom WoT'a w "wyciśnięciu" z gry jak najwięcej się tylko da. Bez złota jest to praktycznie niemożliwe.

W nowych wersjach będzie możliwe dodawanie własnych profili z zaplanowanymi trasami, własnych wtyczek oraz ulepszona zostanie "nawigacja", dzięki której bot będzie wiedział gdzie na mapie znajdują się przeszkody i będzie je omijał.

Bot w akcji:


Zwróćcie uwagę na sztywną lufę (bez skojarzeń). 


Rozważana jest także opcja wprowadzenia losowego chatu, umotywowana w następujący sposób:

W każdej bitwie widzimy bezsensowny spam na chacie w stylu "SIEMA PL"...
Jednakże możemy to wykorzystać na swoją korzyść, co jeśli:
1. Użytkownik tworzyłby plik *.txt z różnymi zdaniami/zwrotami
2. Istniałby algorytm, który decydowałby czy wrzucać spam na chat.
3. Jeśli odpowiedź brzmiałaby "tak", bot losowałby jakiś zwrot z przygotowanego wcześniej pliku i po prostu wrzucał by go na chat.

oryginał:
No guys that's not what I was trying to say.. Every battle you see all that general nonsense stuff people say in chat, on EU it may be SIEMA PL, on SEA its stuff like o7 o7 o7, 5555+, I don't even know what that means.


Jak się bronią

1. Nie botować dłużej niż 4 godziny.
2. Nie botować tierem VIII, IX i X.
3. Nie botować prem tierem VII i VIII.
4. Nie botować między 12.00, a 18.00.
5. Nie botować artą ponieważ jest niecelna i tracilibyście tylko sreberka.
6. Nie botować pojazdami z magazynkiem.

Generalnie zalecają nie botować powyżej tieru VII, który może trafić na bitwy X tierowe (doświadczeni gracze) i zostać ostatnim żywym tankiem na polu bitwy. Wtedy wiadomo, gość jeździ bezsensu w tą i w tamtą to dostanie od razu raporty o botowanie.

Niezalecane są: Lowe, KV-5, SPersh, FCM 50t, Jagdtiger 8.8, T34, IS-6, TOG.
Zalecane są: T15, T-25, T14, Churchill, Ram II, Dicker Max, SU-100y, SU-122-44

Q: Dlaczego prem tiery VIII są złe do botowania.
A: Wielu graczy na wyższych tierach ma już doświadczenie i zauważą podejrzane zachowanie. Czyli szansa na zresetowanie konta, czy szansa na bana drastycznie wzrasta.

Q: Dlaczego tier V, albo VI jest dobry?
A: Bo to nie są wysokie tiery i jest znacznie trudniej rozpoznać bota od totalnego nooba.

Natomiast jeśli W/R spadnie poniżej 40% WG zainteresuje się kontem.


Farmienie 
Przykładowa sesja 7h farmienia:
1. SU-5 SPG - 8.000 exp
2. M7 MT - 5.800 exp
3. Ram II MT - 4.500 exp
4. rozegranych 120 bitew
5. zarobiono 620.000 srebra


Kolejna przykładowa sesja tych samych tanków, 9h farmienia:
1. 12.700 exp
2. 6.400 exp
3. 3.650 exp
4. rozegranych 114 bitew
5. 630.000 srebra


WG vs bot
Jednakże widać, że WG działa i rozsyła ostrzeżenia przed ostatecznym banem:

Dear Player,

Our automated Anti-Bot/Anti-AFK Tracking System has indicated that you may be in violation of our game policies.

This is a formal notification that your account is suspected of violating the World of Tanks End User License Agreement, Terms of Service, and Game Rules. Specifically, you may be transgressing the “excessive and repetitive passive play” policy which can be found in chapter 5 of the game rules.

For further information see:

EULA - End User Licence Agreement - World of Tanks official forum

Terms of Service - World of Tanks Terms of Service - World of Tanks official forum

Game Rules - World of Tanks Game Rules - World of Tanks official forum

Please be aware that any future violations that show up on your account during one of our routine checking procedures can be grounds for a permanent suspension.

We kindly request that you refresh your understanding of our policies and abstain from actions that violate the EULA, TOS, or Game Rules.


Mam nadzieje, że WG weźmie się w końcu w garść i zacznie skutecznie walczyć z nielegalnymi modami i botami.

BTW ktoś pytał, że jeśli wprowadza fizykę po stronie klienta (havok) będzie można oszukiwać.
Nie, główna fizyka pozostaje po stronie serwera, havok będzie odpowiedzialny za efekty dodatkowe:
- merdające antenki
- podskakujące narzędzia na pojeździe
- praca kół
- taranowanie drzew
- realistyczne destrukcje obiektów itp. 


8 komentarzy:

  1. Havok ukazany na filmiku jest wyprzedzającym o 50 lat WG i jego WOT'a, w wocie zaimplementują ruszające się antenki, trochę realniejsze podwozia, jakieś zniszczenia budynków i pewnie tyla. Nie ma szans na topienie się czołgów w błocie moim zdaniem a było by bosko...

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałem dzisiaj ISa walczącego w zwarciu z amx105am IS nie oddał ani jednego strzału do amx który powoli zniszczył ISa tylko dlaczego IS nie wystrzelił żadnego pocisku nawet nie celował w amx to był bot ?

    OdpowiedzUsuń
  3. mógł już nie mieć pocisków ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Trochę bez sensu ten film z spin tires, storm mówił że fizyka nie osiągnie takiego poziomu jak w st

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak, ale tym zajmuje się havok.
      Nie będzie odpowiadał za poruszanie pojazdu, ale za wszystkie dodatkowe bajery.

      Usuń
    2. Innymi słowy Havok będzie, ale będzie się zajmował pierdółkami bez strategicznego zdarzenia. Jak dla mnie to marnotrawstwo sił i środków.

      Usuń
    3. Niestety, ale wprowadzenie Havoka jako podstawowego silnika fizycznego, skutkowałoby możliwością oszukiwania, bo jest to silnik z obliczeniami po stronie klienta, a nie serwera.

      Usuń
  5. Wracając do botów- kilka razy widziałem taki przypadek, że do teraz nie mam pewności czy to był żywy gracz czy może jednak bot.

    Bitwa się rozpoczyna, delikwent rusza bunkrując się po chwili w jakimś miejscu, nieprzerwanie kręcąc wieżą. Z lewej na prawą, tym samym tempem, bez żadnych przerw, mniej więcej o 50 stopni w każą stronę. Pomimo tego, że nic nie zostało wyspotowane, wciąż powtarza swój mechaniczny ruch, przypominający wręcz zachowanie wahadła w starym zegarze.

    Niby nic w tym takiego nadzwyczajnego, ale zazwyczaj też nie odpowiada na żadne komunikaty pytania itp.

    Trafiła się bitwa na murowance, własnie taki sport zabunkrował się na wjeździe do magicznego lasku i stał tak zamrożony do momentu, gdy zostało 3vs3. Cała drużyna pisała do niego, żeby się ruszył na drugą stronę mapy, zrobił cokolwiek- on niewzruszenie kręcił wieżą. Sytuacja zmieniła się, gdy któryś z wrogów postanowił wjechać na capa. Sport wystrzelił z krzaków (dalej idealnie wykonywał ten sam ruch wieżą), stanął na środku bazy i rozstrzelał tamtych jednego po drugim.

    Widziałem takie coś mniej więcej 3 razy i dalej nie mam pewności czy to jest jakiś nowy skrypt, czy zwyczajnie podniecony camper.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.