poniedziałek, 6 maja 2013

Dlaczego dubbing WoT tak bardzo mija się z prawdą?

Poniżej przedstawiam kolejne przemyślenia Redmeer'a:

Problem polegający na pozornie nietrafionymi kwestiami lektora w World of Tanks to jeden z kanonów mitomańskich teorii o fatalnym zabugowaniu tej gry. W świetle niekończących się argumentów “wot jezd zgóbowany i się mylą komunikaty”, postaram się pokazać Wam, jak to wygląda od kuchni (a trochę materiałów jeszcze w zakątkach dysku zostało po przygodzie z tłumaczeniem wszelakich tekstów dla WG).

Na początku weźmy pod lupę trafienia krytyczne, czyli większość mitycznych “strzałów za zero”. Strzał krytyczny występuje, gdy pocisk uszkadza bądź niszczy moduł/załoganta. Pewne moduły w grze zerują zadane obrażenia (działo, gąsienice, wizjer), przez co niektórym wydaje się, że komunikat “W Dziesiątkę” jest niewłaściwy. Przyjrzyjmy się zatem komendom (w języku angielskim) dla trafień krytycznych:

Critical hit! We nailed them bad! That’s gotta hurt! Looks like that one went right through!

Zapewne będziecie w stanie odnaleźć polskie odpowiedniki. Każdy z tych komentarzy dotyczy krytyka, zatem jest właściwy również wtedy, gdy uszkodzimy gąsienicę bez obrażeń, działo, albo trafimy w wizjer, niszcząc go (ostatnio zauważyłem, że wizjery z patcha na patch “uzbrajane” są jeszcze spaced armorem, co wzmaga emocje). Nie można więc mówić o wadliwym działaniu komunikatów, jedynie o niewłaściwej interpretacji ich znaczenia przez graczy. Najbardziej razi to przy strzale w gąsienice – mają one około 20mm pancerza, więc są krytycznie przebijane, a pocisk nie przebija pancerza kadłuba, mimo to dostajemy komunikat o uszkodzeniu krytycznym.


więcej materiału TUTAJ.

patch 8.6 - zmiany w artach

informacje niepotwierdzone/nieoficjalne

GW Panther
- zmiana tieru z VI na VII
- prędkość maksymalna 46km/h
- prędkość obrotu stockowego zawieszenia zmniejszona z 26 do 24, topowe zawieszenie z 28 do 26
- rozrzut działa podczas obrotu zwiększony dla obydwu zawieszeń
- czas ładowania i celność znerfiona
- stockowy silnik usunięto 


 Lorraine 155 50
- buff HP
- przesunięta tier wyżej
- opór gruntu znerfiony
- zwiększono rozrzut działa podczas ruchu

- zwiększono prędkość obrotu dla obydwu zawieszeń
- ROF znerfiony
- zmiany w radiach


 S-51
- nerf prędkości (o 2 km/h)
- więcej HP
- przesunięta tier wyżej
- opór gruntu znerfiony/zwiększony dla obydwu zawieszeń
- zwiększono rozrzut działa podczas ruchu
- do zbadania przed SU-14 za 146k exp
- nerf wychyłu działa z 6 do 4
- stockowe działo ma podwójna ilość amunicji i lepszy ROF
- B-4 ma o 25% dłuższy czas przeładowania, rozrzut i czas celowania również znerfiono o 50%


 M12
- przesunięty tier wyżej
- nerf maksymalnej prędkości 

- planuje się także zwiększenie rozrzutu działa podczas ruchu

 M37
- przesunięty tier wyżej
- zwinność i mobilność buffnięta
- pancerz jest teraz zgodny z historią


 M40/43
- w kwestii dział nic się nie zmieniło
- nerf mobilności


 T92
- przesunięta na X tier
- buffnięta prędkość obrotu
- silniki uległy zmianom
- nerf maksymalnej prędkości 


 Batchat 155
- przesunięty na tier X
- dodane nowe stockowe zawieszenie
- topowe zawieszenie dostało nerfa do oporu gruntowego
- buff prędkości obrotu
- rozrzut działa podczas skrętu został zwiększony o 50%
- nerf zasięgu widzenia do 380m
- magazynek ładuje się 10s dłużej
- czas celowania wydłużono o 10%
- nowy stockowy silnik


 Object 261
- przesunięty na X tier
- osiągana prędkość nie została zmieniona
- nowe stockowe zawieszenie
- topowe zawieszenie dostanie buffa do mobilności w złym terenie
- rozrzut działa podczas skrętu zwiększony o 50%
- prędkość obrotu kadłuba buffnięta do 24
- zasięg widzenia buffnięty do 390
- czas przeładowania zwiększony z 29,7 do 35


 GW Tiger
- mobilność lekko buffnięta
- prędkość obrotu na obydwu zawieszeniach dostała buffa o 2st
- rozrzut działa podczas obrotu zwiększony dwukrotnie
- buff zasięgu widzenia o 10m
- celność działa 210mm znerfiona o 1/3, przeładowanie znerfione o 20%
 


Zmiany w amunicji
150mm Gr.39 HE (np. Bison) - dmg z 300 do 450 (HEAT zostaje na poziomie 300)
150mm Sprg. L. erz. (Bison) - dmg z 200 do 350 (HEAT zostaje na poziomie 200)
122mm OF420SO (obecne SU-26) - dmg z 270 do 420
122mm OF420SOMSH (obecne SU-26) - dmg z 150 do 300
152mm 52OF500 (SU-5) - dmg z 360 do 450


Inne pociski na razie nie zostały tknięte.

Najwyraźniej pociski HEAT dostały nerfa penetracji wraz z odległością.

rendery przerobionych map z patcha 8.6

Przedmieście
Lotnisko
Murowanka
 Dalsza część renderów:

Ogólne statystyki serwera RU - 01.05.2013

Ogólne statystyki serwera RU: 
Liczba graczy: 14.078.421
Graczy w klanach: 896.942 (6.371%)
Gracze z ilością bitw większą niż 1000:
3.828.011 (27.191%)
Nowi gracze zarejestrowani w tym miesiącu: 645
.993 (
3.321%)

Aktywni gracze w tym tygodniu:
3.793.066 (możliwy błąd - 5%)

W tym tygodniu:
Nowych graczy:
181.899 (1.29 %)
Gracze, którzy dołączyli do klanu:
6.708 (0.05 %)
Nowi gracze z ilością bitw większą niż 1000: 40.787 (0.29 %)
poprzednie statystyki 


W/R pojazdów:
od lewej: tier, sumaryczna liczba bitw, liczba zwycięstw, w/r, liczba pojazdów na serwerze

zbieranie informacji z serwera RU


Dzisiaj na serwerze RU wyląduje mała aktualizacja (520 kb), która ma na celu zebranie danych dotyczących parametrów technicznych sprzętu jakiego używamy.
Proces zbierania informacji jest anonimowy i dobrowolny.

Ciekawe czy na EU też takie coś będzie.

Muzeum Broni Pancernej

Majówka za nami (fuuuu...), czas wrócić do rzeczywistości. 
Tak więc w ten poniedziałkowy, leniwy poranek, przy kawie, coby się nie nadwyrężać - zapraszam na wirtualny spacer :)