piątek, 3 maja 2013

Q&A 03.05.2013 + patch 8.6

Za 2 tygodnie będzie więcej wycieków dotyczących 8.6, ale na razie musimy cieszyć się tym co mamy :)

- wprowadzona zostanie nowa miejska, zimowa mapa, najprawdopodobniej "Stalingrad", kto uważnie czyta bloga wie ocb, poza tym była już na superteście przed wpuszczeniem patcha 8.5.
- większość graczy lubi Perłową Rzekę, nie zostanie ona przemodelowana
- zostanie wprowadzone rozwiązanie zapobiegające zbyt mocno rozjeżdżającemu się celownikowi, jeśli jedziemy po nierównym terenie
- zostanie wprowadzona jakaś "opcja" dotycząca optymalizacji gry
- ciężko opancerzone czołgi zostaną zbuffowane
- nastąpią zmiany w mechanice pancerza
- zostaną wprowadzone bitwy 7 vs 7 (7/42)


- 2 albo 3 przemodelowane mapy cierpią z powodu braku miejsc do ukrycia przed artą (m.in. Autostrada)
- rozważano zamianę wolnego doświadczenia na doświadczenie załogi, ale porzucono ten pomysł z obaw przed zarzutami o P2W
- nie jest na razie wiadome, czy ilość expa potrzebna do przetrenowania umiejętności załogi się zmniejszy
- ligi nie będą wprowadzone
- ilość wprowadzanych czołgów zmniejszy się o połowę
- WG jest wkurw**** na Nvidię, ma już dosyć zbugowanych sterów
- nie będzie deathmatchu
- 25% element losowy nie będzie zmniejszony
- planowane są mini questy dla graczy; na razie brak szczegółów, ale będzie to coś w stylu zabij ileś tam czołgów danego typu itp
- WG jest świadome, że aspekty społecznościowe WoTa ssą
- zostanie podjętych więcej kroków do wyeliminowania P2W na rzecz fair play
- dev'si nie podzielają zachwytu nad bitwami garażowymi (wybierasz parę pojazdów do bitwy, jak zginiesz to pojawiasz się w następnym); co jeśli trafi się noob team, a ty będziesz musiał walczyć w bitwie paroma czołgami?!

Przypominam o majowej tapecie:

 

gramy z głową: gra przy słabym losowniu

Co robić w przypadku, gdy jest się mięsem armatnim.
Zamiast narzekać na MM trzeba wziąć się w garść i dostosować do sytuacji.

cheaty w WoT


Hm, od pewnego czasu głośno jest o paczce modów krążącej po internecie.
W paczce tej, znajdowały się następujące mody:

1. Inteligentny autoaim
- który może śledzić obiekty za przeszkodami i podświetlać ich kontury
- celuje w zaprogramowane weakspoty
- oblicza prędkość pojazdu i celuje z odpowiednim wyprzedzeniem
2. Skrypt automatycznych gaśnic/zestawów naprawczych, który odpala się zaraz po wykryciu pożaru/uszkodzenia.
3. Mod stabilizujący celownik - nawet podczas gdy ktoś w nas wjedzie, celownik nadal celuje w to samo miejsce.
4. Mod służący kontorwaniu artylerii - pojawia się wielka czerwona kropka w miejscu wykrycia wrogiej artylerii.
5. Zastępstwo szóstego zmysłu - pokazuje nie tylko to, że jesteś namierzany, ale także kto w Ciebie celuje.
6. Tryb artylerii dla TDków i czołgów, tryb snajperski dla arty. Możesz sobie stanąć KV-2 z trollem we własnej bazie i z tryby altylerjskeigo ostrzeliwać przeciwników we wrogiej, jeśli trafisz... ^^
7. Bardziej widoczne tracery.
8. Mod pokazujący na minimapie gdzie upadają drzewa i gdzie są niszczone budynki
9. Mod usuwający wszelaką florę w trybię snajpierskim
10. Laser mode - z luf czołgów wychodzi "promień lasera", tak że widzisz gdzie dany pojazd aktualnie celuje.
11. Mod pokazujący ile zostało czasu do załadowania pocisku w namierzanym czołgu.

Ok, jest to niejaki zwiastun tego co nas czeka, bo była to tylko wersja testowa/demo - udostępniona ograniczonej liczbie userów. W sumie było dostępnych 1400 kluczy, a mody działają tylko do 4tego maja. Po tym okresie wykupienie kolejnego klucza na następny miesiąc kosztuje 7 Euro.
Wiadomo im bardziej popularny/dostępny "cheat" tym gorzej dla twórcy. Lepiej mieć ograniczoną liczbę "klientów", ale pewną i ze stałym dochodem.


Widać, że problem zaczyna narastać. WG wie o istnieniu cheat modów i obecnie bada całą sprawę. Jednakże nie jest ona uważana za szczególne zagrożenie.
Jednym z rozwiązań, które są obecnie rozważane jest wprowadzenie portalu z certyfikowanymi modami - i tylko te mody działały by z grą.

Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale przecież takie mody mogą działać jako nakładka na grę (coś ala trainer) w ogóle nie ingerując w kod gry.

Jeśli nie widzieliście filmików z tej paczki to są w Q&A z 29.04.2013.

BTW do pobrania jest także bot, który nie tylko sam jeździ, ale i omija przeszkody, potrafi celować, a nawet strzela jeśli stwierdzi, że występuje prawdopodobieństwo trafienia.


WG News - maj 2013

Olga wróciła i ma dla Was najświeższe wieści:


zasmakujcie klimatu Białorusi

 
Jak wiecie firma Wargaming.Net wywodzi się z Białorusi.
Wszyscy narzekają na jej ustrój, na postawę mieszkańców itp itd. Gdzieś nawet wyczytałem, że trzeba prosić Łukaszenkę o zgodę jeśli chce się kupić jakąś wypasioną brykę ^^
Krąży mnóstwo plotek i innych opowieści, jak np. ta że podobno mają w każdym mieście pomnik z czołgiem w roli głównej. 

Jednakże nie mogę się oprzeć wrażeniu, że Białoruś wygląda po prostu jak Polska parę lat wstecz.
Zostawmy sprawy polityczne, nie róbmy tutaj Wiejskiej i po prostu wczujcie się w klimat.



Alienware - kod dla nowych graczy

 
Alienware znowu sypie kodami, ale tym razem tylko dla nowo zakładanych kont...
Do zdobycia 1.000g i 5 dni premki.