środa, 5 czerwca 2013

Q&A 05.06.2013

Lubiiiszzzz to?!?!

- Zimmerit nie będzie miał żadnego znaczenia na normalizację w grze, tak jak nie miał w rzeczywistości
- dawny MM III tieru nie powróci
- "mini questy" będą nadal testowane, ale już wiemy jak będą wyglądać eventy w przyszłości
- będzie nowy efekt wizualny odwzorowujący splash, na razie jest w fazie eksperymentów
- celne działa z długim czasem skupiania i te niecelne z krótkim czasem skupiania zyskają tyle samo na zwiększonej celności
- według SerBa zmiana pancerza SPershinga byłaby historyczna
- WG nie zrobi serialu anime o czołgach
- SerB nie gra jakiejś określonej liczby bitew dziennie, raz zbija tylko gwiazdki, a innym razem gra 30 bitew jednego dnia
- SerB widział "Grils und Panzer" i wg niego czołgi tam przedstawione są historyczne
- SerB o narzekaniach na jego osobę: "Jako, że jestem zastępcą prezesa, możecie swoje skarbi kierować do zarządu. Tak więc, wejdźcie na oficjalną stronę firmy i złóżcie skargę w oficjalnej formie. Skutkiem takiego zażalenia będzie na pewno to, że mnie zwolnią."
- szanse na to, że Vickers z tieru I będzie zastąpiony Mark V są bardzo małe; w sumie możliwa jest zamiana modelu na inny czołg, ale nie ma tego w planach
- SerB o braku znerfienia penetracji pocisków X tierowych TDków: Nie widzę sensu, abyśmy mieli to zrobić, i tak nie zmieniłoby to wiele. No, ale TD to TD, następny kandydat do znienawidzenia zaraz po arcie.
- Brytyjska arta będzie się charakteryzować dobrymi kątami wychyłu działa
- Panzer IX i X nie zostaną wprowadzone - były to czołgi Goebbelsa, powstałe w celu dezinformacji, nie było nigdy takich projektów
- na razie IS-2 z działem M62 122mm nie będzie, ale na pewno istniały takie prototypy
- Japoński super HT X tieru nie będzie cięższy od Mausa, ale jeszcze nieznane są jego gabaryty, ale jedna gąsienica ma około metr szerokości
- WoT, WoWs, WoWp najwyraźniej nie będą miały wspólnych kredytów (srebra)
- wielowarstwowy pancerz (z różnymi gatunkami stali) mógłby być wprowadzony, ale nie ma takich planów, bo jeszcze bardziej skomplikowałoby to informację na temat penetracji
- pociski HEAT na ekranach PK tracą tylko penetracje, nie dmg
- SerB jest zadowolony z wyników testu, jednakże będzie test #2
- patch zawierający artylerię brytyjską nie będzie zawierał innych (nie premium) pojazdów
- odnośnie, że 'nie mamy tego w planach" nie oznacza, że kiedyś coś takiego nie pojawi się w grze, ponieważ niektóre rzeczy nie są ujęte w planach, nie da się wszystkiego przewidzieć
- SerB odnośnie SP: "Rzecz w tym, że SP nie jest prawidłowo zaimplementowany. Model nie jest identyczny jak w rzeczywistości . Jest to złe i musimy to naprawić. Type 59 odpowiada rzeczywistości, dlatego nie był znerfiony, ale usunięty ze sklepu. Jesteśmy przygotowani na to by mieć niehistoryczność w grze, ale sprawa SP jest naprawdę rażącym odstępstwem."
- Storm twierdzi, że pancerz IS-3 jest w porządku, ale model zosatnie poprawiony w 8.6
- tracery artylerii nie będą usunięte
- Argentyńskie drzewko czołgów jest w planach
- pancerz Bat'a 25t i prędkość nie zostaną zwiększone
- Jagdpanzer E-50 i E-75 są powojennymi zmyślonymi pojazdami
- jest więcej pojazdów z magazynkiem, które zostaną wprowadzone w przyszłości
- dev'si twierdzą że wiki WoTa może mieć nieprawidłowe dane
- T-10 był planowany na X tier, ale na końcu okazało się, że byłby zbyt słaby



E-25 - nowe fotki




 źródło: wot-news.com

112 - nowe fotki







źródło: wot-news.com

8.6 - SPershing - końcowa wersja nerfa

Drum roll:
Po negacjach, potwierdzeniach, zaprzeczeniach i odgrażaniu się, w końcu podjęto decyzję w sprawie nerfu pancerza SuperPershinga.

8.6 - komentarz Storma do testu #1

- cofnęliśmy większość zmian w systemie kamuflażu z pewnymi wyjątkami:
     - buff siatki i kamuflażu wizualnego zostaje
     - współczynniki camo dla niektórych pojazdów będą zmienione (wedle rozmiarów)
     - współczynnik camo krzaków zostanie zmniejszony o 20% (a nie trzykrotnie, jak na teście)
- bug związany z niewyświetlaniem się pojazdów na otwartej przestrzeni został znaleziony i naprawiony, na teście #2 będzie już ok
-  mechanizm odpowiedzialny za dynamiczne tekstury (ich jakość ulega zmianie w zależności od FPSów), będzie przetestowany na teście #2; na teście #1 mechanizm ten był wyłączony
- podskok dynamicznej kamery po strzale, zostanie zmniejszony (na teście #2)
- efekty dźwiękowe zmienią się diametralnie na T#2
- działa SPG już nie będą dalej nerfione w 8.6. Zwiększona celność nie będzie usunięta.
- decyzja odnośnie SPersh'a będzie ogłoszona później
- celność pojazdów (oprócz art) wzrosła średnio o 5%
- dev'si rozważają usunięcie podskoku celownika po strzale w trybie snajperskim
- nowe dźwięki, oznaczające trafienie naszego czołgu, przypadły do gustu połowie testujących
- exploit'owanie polegające na strzałach zza dwóch krzaków zostaje, ale już jest przygotowany fix i wkrótce zostanie wprowadzony
 - statystyki serwera testowego nie potwierdzają opinii niektórych graczy, że tak naprawdę arta dostała buffa; celność i dmg art zmalał
- nowe dźwięki silników i wystrzałów nie pojawią się prędko, ale WG już nad nimi pracuje
- zmiany współczynników camo pojazdów są powiązane z ujednoliceniem ich metod obliczania oraz zależnością od wielkości danego pojazdu - wcześniej niektóre pojazdy miały współczynniki w ogóle nie związane z rzeczywistością, nie bazujące na ich rozmiarze
- dev'si zastanawiają się nad wprowadzeniem dodatkowej funkcji osłony PO: zwiększenie szans na przeżycie załogantów i modułów po otrzymanych obrażeniach z pocisku HE, o 20-30%
- zwiechy na drzewku rozwoju zostały wyeliminowane w patchu 8.6
- wg Storma, Francuska prem arta nie została znerfiona

VK7201 dla wszystkich ;)


Pewnie każdy chciałby mieć VK7201 w swoim garażu, no ale co zrobić. Przecież wszystkich klanów nie idzie zarżnąć, aby zdobyć główną nagrodę... ALE! Jeśli znudził Wam się stary Tygrys (H) możecie zawsze go podmienić na model VK ^^
Niestety Tygrys nadal będzie ssał, no ale teraz za to jak będzie wyglądał! ;)

Skórkę możecie ściągnąć TUTAJ.


UPDATE by Tytanowy_Janusz:
TUTAJ skórka na VK4052 Ausf B.

Pz.Kpfw IV Schmalturm, cz.III

Pz.Kpfw IV Schmalturm
poradnik by mikitor1973


IX. TAKTYKA

Czyli, jak grać w zależności od wyniku losowania na randomach i składów poszczególnych drużyn.

#1 Losowanie na dole tabeli - gdy jesteśmy mięsem armatnim dla innych, czyli kiedy 75% pojazdów to VIII i VII tier. Naszym zadaniem jest bycie pomocnikiem dla innych tzn. podświetlanie, zdejmowanie gąsek (D: w patchu 8.6 będzie to zaliczane jako asysta premiowana expem), wyprowadzanie z równowagi przez notoryczny ostrzał, zdejmowanie wrogich skautów czy ochrona arty. W zasadzie do VIII strzelamy tylko, gdy są ustawieni bokiem lub ich pancerz przedni jest możliwy do spenetrowania przez Nas. Dużą pomocą dla mnie jest zestaw ikon PogS/Zegnors Contour Icon w wersji NORMAL MAX F.S.R VR:


Pozwala on na szybkie ogarnięcie, w trakcie odliczania bitwy, które czołgi są dla nas w pełni przebijalne, a które tylko z boku. Dodatkowo, ważnym szczegółem jest umieszczony, w tej wersji ikon, zasięg widzenia. 
Dzięki temu modowi, łatwiej mi ocenić ryzyko wyspotowania oraz szansę na penetrację pancerza. Dopóki w grze były tylko 3 drzewka czołgów (Niemcy, ZSRR i USA) to ogarniałem wszystko na pamięć. Teraz, niestety jest już za dużo pojazdów i trzeba się wspierać różnymi wspomagaczami.
Podsumowując: wspomagamy tylko innych, którzy powinni wziąć na siebie główny ciężar gry – choć nie zawsze biorą. Poniżej pewna bitwa ukazująca, że jak się chce, to można wymiatać PzIVS nawet na VIII i VII tierze:

1. Zestawienie startowe
2. Myślę sobie – „szału ni ma” po 5x VIII i po 5x VII, więc w zasadzie co tu robić. Chciałoby się rzecz "Jak żyć Panie Premierze, jak tu życ" – ale nic to - pojechałem na środek z myślą, że pospotuję lewą górną flankę i przypilnuje środkowego mostu przed LT/MT i tyle. Jak mnie podświetlą to dwie pestki i mnie nie ma – ale trudno co robić.
3. Po 12 minutach bitwa się skończyła tym oto rezultatem:


4. Krótko – w zasadzie jakby nie ja, atak wrogich HT przejechałby przez dolny most i rozniósł artę, obrońców na zamku i byłaby szybka przegrana. Kto ciekaw szczegółów, zapraszam do obejrzenia powtórki dostępnej do ściągnięcia TUTAJ.

#2 Losowanie na środku lub górze tabeli - w moim osobistym odczuciu, lądować tak będziemy w 75% bitew (ofc, gdy na serwerze jest więcej niż 70 tys. graczy, w przypadku mniejszej ilości graczy - odpuszczam sobie granie PzIVS, by nie wrzucało mnie notorycznie jako mięso armatnie). 
Tak więc, po zajęciu na starcie dobrej miejscówki na 2-3 linii, do naszych głównych zadań będzie należało m.in. wspomaganie ataku/obrony na głównych pozycjach oraz obrona arty przed piździkami. Z miejscówki ruszamy się z głową, przeskakując do następnej osłony i wspomagając główną linię. Trudno o bardziej ogólne wytyczne - mam wgranego xvm i po statach widzę na kogo można liczyć wśród Naszych lub kogo się bać, znaczy eliminować w pierwszej kolejności. Staram się także, jeżeli mapa na to pozwala, poczekać 10-15 sekund na rozjechanie się drużyny, by wesprzeć słabszą stronę. Moja zasada to: "Jedź tam gdzie mniej Naszych". 
Niezastąpiony jest także perk "Szósty zmysł" - wielokrotnie uratował mi tyłek. Gdy zaświeci się "żarówa" trzeba ruszyć tyłek z miejscówki, a nie bezczynnie czekać na otrzymanie pestki.



X. EKONOMIA

Czyli jak grać, aby zarobić jak najwięcej. Najpierw trochę statystyki wyliczonej z moich powtórek - dzięki programowi WOT-REPLAYS-MANAGER_084:

Na początek moje wartości graniczne:

Bitwa
Zadany dmg
Zarobek brutto (z premium)
Zarobek brutto (bez premium)
Koszty ammo
Koszty naprawy
Zarobek netto (prem)
Zarobek netto (bez prem)
Najgorsza
0
14517
9678
0
2190
12327
7488
Najlepsza
2977
76308
50872
4796
850
70662
45226

Uwaga – brak danych na temat ilości podświetlonego dmg, za który dostaje się 50% kasy

Teraz pora na średnie wartości – najważniejsze dla czytelników:

Bitwa
Zadany dmg
Zarobek brutto (z premium)
Zarobek brutto (bez premium)
Koszty ammo
Koszty naprawy
Zarobek netto (prem)
Zarobek netto (bez prem)
Średnia z powtórek *
1241
36840
24560
2100
1502
33238
20958
Średnia z hp **
1045




27985**
18657**
Średnia dla graczy z xvm ***
522




13980***
9320***

* średnia z 85 powtórek, które nagrały się w całości (czyli takich w których do końca miałem włączoną bitwę), z gruntu rzeczy przeważają tu dobre bitwy
** średnia z hp z poniższego dossier gracza w WoT, wyliczona metodą proporcjonalną w stosunku do średniej z powtórek
*** średnia dla wszystkich graczy podawana przez xvm, z poniższego dossier gracza w WoT, wyliczona metodą proporcjonalną w stosunku do średniej z powtórek


Dane odnośnie zarobków ze strony http://www.vbaddict.net:

zarobki brutto:
 zarobki netto:

Jak widać, wyniki są ciut większe, niż moje własne wyliczenia w oparciu o proporcje - ale stawiające PzIVS na 2 miejscu po TOG-u II wśród premtanków VI tieru. 
Biorąc pod uwagę różnicę w zestawieniu brutto/netto, wprost wynika niewielki koszt utrzymania PzIVS.

PODSUMOWANIE

Pz.Kpfw IV Schmalturm to wdzięczny czołg do zarabiania, o ile nie szarżujemy i spokojnie siedzimy na drugiej linii skubiąc przeciwników z hp. Czołg nie jest dla osób z ADHD czy miłośników szybkich LT/MT, to raczej czołg dla osób lubiących TD-ekować.
Krótkim podsumowaniem niech będą moje osiągnięcia po 160 bitwach:
Co dziesiątą bitwę zdobywam Snajpera, a co dwudziestądrugą Wsparcie i to jest właśnie esencja tego czołgu - strzelać celnie we wszystkich wrogów i wspomagać sojuszników. Specjalistę trudno na nim wbić, bo zabieramy niewiele hp, a ja z kolei nie należę do maniakalnych łowców fragów ^^
Osobiście gra mi się tym czołgiem bardzo dobrze - lubię go, co widać po statach - według xvm, globalnie mam WN6 na poziomie 1451 i jestem tzw. "zielonką", zaś na PzIVS mam WN6 1764 i jestem tzw. "niebieskim". Prawie 60% W/R świadczy również o tym, że czołg skutecznie pomaga drużynie w drodze do zwycięstwa - a o to przecież chodzi. 
Do zobaczenia na polach bitew!


autor: mikitor1973