środa, 24 kwietnia 2013

Q&A 24.04.2013

- w 8.6 Perłowa Rzeka nie zostanie usunięta w celu przebudowy
- w 8.6 nowe pojazdy będą odblokowane, jeśli odblokowałeś ich odpowiedniki na tym samym tierze sprzed patcha 8.6
- rozważana jest opcja pozwalająca na przetrenowanie załoganta do innej roli, np. celowniczego na dowódcę
- MM LeFH18B2 nie został zmieniony
- wprowadzenie nowego mechanizmu MM dot. scoutów powodowało problemy, dlatego zdecydowano się go na razie wyłączyć; także wszystko wróciło do swej pierwotnej formy
- w przyszłości zostaną wprowadzone CW dla pojazdów nisko-tierowych (może druga mapa CW dla lolków?!)
- zmiana wizualna działa T5E1 na wieżach T123 i T136 jest historyczna
- model T18 nie będzie zmieniony
- możliwe, że w patchu 8.6 powstaną nowe tiery bitewne (nie mylić z tierami pojazdów)
- zużyte łuski pocisków wylatujące z czołgów nie zostaną wprowadzone
- brak modeli załogantów był od początku decyzją WG
- może jednak zostaną wprowadzone jakieś nagrody dla starych wyjadaczy, na razie "bez komentarza"
- jeśli scout wyspotuje wrogi pojazd i arta zacznie do niego strzelać, a pojazd zniknie - arta i scout dzielą się expem. Jeżeli jednak cel zostanie zniszczony 5 sekund po zniknięciu, całego expa zbiera arta.
- dmg pocisków arty może się zmienić w patchu 8.6 jeśli będzie to konieczne
- możliwe, że obecne mapy dostaną odmienne warianty kolorystyczne zależne od pór roku
- bug przez którego nie możesz zamknąć okna chatu nie został naprawiony, nie będzie też wydany żaden hotfix (fuuuuuuuuu...)
- bug Nvidii nadal istnieje
- w tym roku zostaną wprowadzone nowe mapy
- możliwe, że zostaną wprowadzone nowe opcje rozszerzające zarządzanie klanem
- Prototyp Leoparda nie posiada silnika Leoparda 1, ponieważ jego silnik powinien być uniklany

M1921 - nowy czołg średni

Na filmiku zaprezentowanym na oficjalnej witrynie WG możemy zaobserwować nowy czołg US - M1921.



Pojazd zaprojektowany w 1921 roku, posiadał brytyjskie zawieszenie i pozwalał na jazdę z prędkością 26 km/h przy wadze 18,6 t. Uzbrojony był w 6 funtowe (57mm) brytyjskie działo wraz z karabinem maszynowym .30 cali.
Pojazd nigdy nie trafił do seryjnej produkcji, jednakże dla amerykanów ważniejsze było doświadczenie zdobyte przy jego projektowaniu.

Czołg zapewne trafi na tier II albo III.

o wprowadzaniu funkcjonalności wg WG słów kilka

W sumie nie zagłębiałem się w temat szkoleń załogi na czołgach premium, bo posiadając Type 59 jakoś nijak mogłem ją gdziekolwiek przenieść. No chyba, że do koszar...
Po wprowadzeniu drzewka chińskiego wreszcie mogłem przekładać załogę do innych pojazdów i odkryłem zalety takiego rozwiązania. Jednakże jedna rzecz jest tutaj strasznie uciążliwa, właśnie przekładanie załogi z czołgu do czołgu.
W przypadku 4 załogantów, 
1a. (2 kliki + latanie mychą) x4 - odsyłające załogantów do koszar
1b. prawo klik, lewo klik wysyłający całą załogę (wariant zależny od patcha)
2. (2 kliki + latanie mychą) x 4 - wkładanie załoganta do innego pojazdu

Latania sporo, a WG pracuje od wielu miesięcy nad wprowadzeniem funkcji przekładania załogi za pomocą jednego kliknięcia, ale świetnie obrazuję tutaj sprawę post deathnoise.
Pozwolę sobie go zacytować, bo zapewne cały temat poleci do kosza, hmm a raczej wyleci z pominięciem kosza:

Wargaming pracuje nad wprowadzeniem możliwości zmiany załogi czołgu jednym kliknięciem od ponad 10 miesięcy, wielokrotnie społeczność graczy prosiła o taką opcję, wielokrotnie SerB i spółka zapewniali że nad taką opcją pracują.

Typowe odpowiedzi SerBa i osób reprezentujących Wargaming w tym temacie (i w odniesieniu do pytań o dodanie w.w. opcji oraz innych):
-"myślimy nad tym"
-"nie możemy o tym mówić teraz"
-"nie ma oficjalnego stanowiska w tej sprawie"
-"prowadzimy wewnętrzną dyskusję na ten temat"
-"sprawdzamy, czy istnieje możliwość wprowadzenia tego typu opcji"
-"planujemy wprowadzenie takiej funkcjonalności"
-"być może zaimplementujemy coś podobnego do końca 20XX roku"
-"nie wykluczamy możliwości wprowadzenia jej wkrótce"
-"jeszcze nie teraz, ale w przyszłości - być może.
-"taka funkcjonalność jest obecnie testowana ale nie zdaje egzaminu"
-"funkcjonalność działa ale wymaga dłuższych testów"
-"implementacja funkcjonalności nie przeszła przez kontrolę jakości, wobec tego prace ulegną opóźnieniu"

oraz różne iteracje powyższych, np.
-"planujemy utworzenie nowego planu w którym zaplanujemy dodanie takiej funkcjonalności do naszego przyszłego planu
+ oczywiście, po przeprowadzeniu uprzedniej wewnętrznej dyskusji (której to nie wykluczamy) w najbliższej przyszłości , ale nie wcześniej niż po sprawdzeniu czy taka dyskusja jest możliwa zaraz po wydaniu oficjalnego oświadczenia w tej sprawie które to wymaga wcześniejszej wewnętrznej dyskusji, bo.. myślimy nad tym"

Tymczasem siadł jeden człek i dodał taką funkcjonalność do moda XVM w ciągu DWÓCH DNI jako JEDNĄ Z WIELU opcji dostępnych w nowej wersji.
Jak się okazało, zajęło to jednej osobie niecałą godzinę.

Osobie która NIE POSIADA DOKUMENTACJI kodu źródłowego

GG

p.s z rosyjskiego forum, Q&A

Dzień 1: "Konta premium dostaną buffa" - SerB
Dzień 2: "Konta premium nie dostaną buffa" - Storm (drugi developer)
Dzień 3: "Konta premium dostaną buffa, Storm był zmęczony i coś mu się pomyliło" - SerB
Dzień 4: "Konta premium nie dostaną buffa, bo my nic nie musimy robić a poza tym nie było oficjalnego oświadczenia w tej sprawie"

To tak na wypadek, gdyby ktoś miał jeszcze jakieś wątpliwości co do tego jak wygląda organizacja pracy w tej firmie...  


True... 

na wesoło #4

www.sandraandwoo.com
Kiedyś to już wrzucałem na forum, ale jakże pięknie oddaje patchowanie WoTa.

Gra nas wkurza, irytuje, obiecują nam cuda na kiju, zamiast to dają ochłapy, ale dalej cały czas w nią gramy.
Chociaż ostatnio mam wrażenie, że czara goryczy zaczyna powoli się przelewać. 

Ogólne statystyki serwera RU - 24.04.2013

Ogólne statystyki serwera RU: 
Liczba graczy: 13.896.522
Graczy w klanach: 890.234 (6.406%)
Gracze z ilością bitw większą niż 1000:
3.787.224 (27.253%)
Nowi gracze zarejestrowani w tym miesiącu: 461
.481 (
3.321%)

Aktywni gracze w tym tygodniu:
3.561.923 (możliwy błąd - 5%)

W tym tygodniu:
Nowych graczy:
85.832 (0.62 %)
Gracze, którzy dołączyli do klanu:
5.943 (0.04 %)
Nowi gracze z ilością bitw większą niż 1000: 22.387 (0.16 %)
poprzednie statystyki 


W/R pojazdów:
od lewej: tier, sumaryczna liczba bitw, liczba zwycięstw, w/r, liczba pojazdów na serwerze

sekrety map, cz.II


LINK: sekrety map, cz.I