środa, 29 maja 2013

Wargaming na E3

Wargaming ponownie pojawi się na targach E3 w Los Angeles.
Oprócz WoT i WoWp zaprezentuje po raz pierwszy gameplay z World of Warships!

Jakby tego było mało, niedawno przejęte przez WG, Day 1 Studios (obecnie Wargaming West) zaprezentuje nową grę na konsole.

Nie dajcie się nabrać na niektóre filmiki na YT, bo pochodzą one z gry Battlestations: Pacific wydanej w 2009 przez Eidos.

8.6 - o celności

Macie tutaj dokładniejszy wykres, tego co się stanie z celownikiem, w następnym patchu:
Zadowoleni? ^^

Medal Bohaterów Rosieni


Medal ten jest przyznawany czołgiście, który zdoła zniszczyć wszystkie pojazdy przeciwnika w konkretnej bitwie. Oznacza to, że musi zniszczyć nie mniej niż 14 wrogich pojazdów. Medal ten nie jest przyznawany w bitwach klanowych.

W czerwcu 1941 roku w pobliżu litewskiego miasta Rosienie 20 czołgów KW, należących do trzeciego sowieckiego korpusu zmechanizowanego napotkało około 100 niemieckich pojazdów należących do szóstej dywizji pancernej. Samotny czołg KW-2 był w stanie powstrzymać niemieckie natarcie przez cały dzień mimo ciągłego ostrzału przez różnego rodzaju broń przeciwpancerną. W rezultacie KW-2 zużył cały swój zapas amunicji i został w końcu zniszczony.


Misza417 z klanu ISOUL zdobył go na T1 Cunningham, osiągając 1609 expa bez premium.
Miłego oglądania:




UPDATE: Naczelny_Troll też dał rade, jak widać przodujemy w tej dziedzinie ^^

Q&A 29.05.2013

- możliwe, że dodane zostaną efekty echa/pogłosu, np. przy strzale w kanionie, czy dolinie
- w planie jest także wprowadzenie lepszego sortowania osiągnięć, ale na razie ma to niski priorytet
- artyleria nie dostanie możliwości strzelania pod kątem większym niż 45st; nie będzie także możliwe (opcjonalne) strzelanie pod dwoma różnymi kątami
- wg SerBa najlepszą ochroną swojego konta jest prawidłowe używanie swojego mózgu i niestosowanie haseł w stylu "1234", czy "dupa"
- nie ma możliwości cheatowania po stronie serwera
- możliwe, że penetracja złotej amunicji T69 (300mm) zostanie znerfiona, chociaż jest ona historyczna
- możliwe, że pojawią się osobne głosy załogantów dla każdej z nacji
- SerB gra na VK4502 Ausf.B (30k expa zostało do Mausa) i jest zadowolony z jego osiągów
- historycznie ST-I nie powinno mieć działa M62-T2, SerB nawet rzucił joke'a, aby dać mu historyczne działo D-30
- istnieje możliwość wprowadzenia ST-II (ST-I z dwoma, połączonymi działami D-30), ponieważ będzie to łatwiejsze niż implementacja mechanizmu wielo-wieżowego. Jednak podwójny RoF byłby zbyt OP, tak więc jedną z opcji byłoby zamontowanie dwóch dział D-10T.


- SerB myśli o usunięciu topowego działa IS-4 (z powodu jego niehistoryczności) i buffnięciu pocisków drugiego działa.
- planuje się wprowadzanie super-ciężkich czołgów dla nacji Francuskiej, fani Chińskich kopii niestety obejdą się smakiem
- E-25 będzie tierem VI, albo VII - testy pokażą

celność w 8.5 i 8.6 (zignorujcie skale wykresów)

         8.5
 

         8.6

Pz.Kpfw IV Schmalturm, cz.II

Pz.Kpfw IV Schmalturm
poradnik by mikitor1973


IV. WYPOSAŻENIE


Dlaczego właśnie ten sprzęt eksploatacyjny, a nie inny? Odpowiedz jest prosta, jest to czołg do zarabiania srebrników, więc pod tym kątem zostało dobrane wyposażenie. Większość zarobków otrzymujemy za dwie składowe tj.:
- zadane przez Nas obrażenia,
- za podświetlanie celów innym czołgom,
czyli im więcej widzimy i im celniej strzelamy, tym więcej zarabiamy.

Wyposażenie:
dosyłacz - -10% do czasu ładowania
lornetka - +25% do zasięgu widzenia będąc w bezruchu
wentylacja - +2,2% do umiejętności załogantów

DoM1N: rozważył bym także usunięcie wentylacji na rzecz stabilizatora/siatki.


V. KAMUFLAŻ 
 

Warto poświęcić golda na zakup zestawu 3 kamuflaży. Pozwolą one na maksymalizacje współczynnika kamo, dając stały bonus, o wartości +5%. Nie wykorzystując przy tym cennego slota na moduły dodatkowe.
Cena 3x150 = 450 golda (warto jednak poczekać na upust 50%, czyli 3x75 = 225 golda)

Podstawowy camo factor dla PzIVS wg http://tank-compare.com
stojący - 14,25%
w ruchu - 12,00%
strzelający - 3,53% 


VI. SPRZĘT EKSPLOATACYJNY 
 

Apteczka i zestaw naprawczy to oczywiste oczywistości, ale dlaczego jako trzeci element wybrałem paliwo, a nie gaśnicę? Odpowiedź jest prosta – otóż w ten sposób, choćby trochę, niwelujemy dwie wady PzIVS tj. zwiększając moc silnika, wpływamy na wzrost przyspieszenia o 5%, jak i również o 5% wzrasta szybkość obrotu wieży!! 
BTW na 160 bitew, spaliłem się może z 3-4 razy, więc tragedii nie ma.

Sprzęt eksploatacyjny:
- apteczka - 3.000 sr
- zestaw naprawczy - 3.000 sr
- benzyna 100 - 5.000 sr

UWAGA: aby oszczędzić 2,5k srebrników na bitwę, w czasie promocji kupujemy kilkaset sztuk Benzyny 100 (zamiast 5k płacimy 2,5k), gdyż paliwo zużywamy co bitwę, a apteczki i zestawy naprawcze tylko w razie potrzeby. 

Oczywiście najlepiej apteczki i zestawy, także kupować w hurtowych ilościach na przecenach.

VII. AMUNICJA
 


Łącznie możemy zabrać 60 pocisków.
Dlaczego taki, a nie inny zestaw amunicji?

Po pierwsze - pociski przeciwpancerne w liczbie 48 (dotychczas nie zużyłem w trakcie walki więcej niż 44 pocisków tego typu)

Po drugie - pociski odłamkowo-burzące w liczbie 4; przede wszystkim do zdejmowania capa, nie ma przy nich ryzyka rykoszetu, więc szansa (czasami ostatnia) na wyzerowania capa, jest znacznie większa.
Można ich też używać do dobijania przeciwników z małą ilością HP.

Po trzecie - 8 pocisków podkalibrowych dla walk z HT VII/VIII tieru, gdy jest taka konieczność (HT na tzw. "hita", siejący postrach wśród Naszych, którego trzeba za wszelką cenę dobić). W sumie, na 160 bitew, zużyłem 30 pocisków podkalibrowych, bardzo rzadko ich używam. Powód, jest tutaj jeden - są 19 razy droższe od PP (AP), a PzIVS ma przede wszystkim zarabiać. 


Amunicja:
- PP - 109 sr
- PK - 5 g / 2.000 sr
- OB - 98 sr

UWAGA: Pociski PK warto kupić w większej ilości, podczas promocji.


VIII. STYL GRY

Zasada pierwsza – nie pchamy się na pierwszą linię
Nigdy, przenigdy nie pchamy się na pierwszą linię, nawet jak jesteśmy Top Tankiem!!! Jesteśmy kiepsko opancerzeni, mamy wolno obracającą się wieże i dlatego dla drużyny zrobimy najwięcej, gdy będziemy ją wspierać na 2-3 linii. Nie przejmujcie się hejterami, którzy będą spamować "MT go" czy "PzIVS attack - you are top tank". Siedzicie na swojej miejscówce i strzelacie po prostu. Wyobraźcie sobie wtedy, że jesteście TD z obrotową wieżą :)

Zasada druga - "dorwać krzaczki"
Kiedy skończy się odliczanie, startujecie w kierunku wybranej wcześniej miejscówki. Najlepiej wybrać spot za krzaczkami - jeżeli są - bo trudno o takowe na Himmelsdorfie. Kiedy jesteśmy już niewidoczni, możemy spokojnie strzelać i skubać przeciwników z HP. Nie raz, tiery VII i VIII będą nas lekceważyć, ale gdy zabierzemy im 700-800 HP, zaczną się rozglądać kto do nich strzela. Niestety będzie już za późno, bo działko PzIVS jest szybkostrzelne i celne. 

Dobra, ale jak już siedzicie w tym "magicznym lasku" na Murowance i mozolnie, jak komar, skubiecie przeciwników. Pamiętajcie, że już dwa przezroczyste krzaczki dają Wam dużą niewidzialność (od 0.8.6 mają to być już 4 gęste krzaczki, ale póki co wystarczą dwa rzadkie). 
Można też stosować trik polegający na podjechaniu do krzaczka, aż stanie się przeźroczysty. Natomiast po wyspotowaniu przeciwnika cofamy się, aż krzak stanie się na powrót nieprzeźroczysty, oddajemy strzał i powtarzamy całą procedurę.

Zasada trzecia - hull down, czyli "strzelamy pod górkę"
Mamy wiele minusów, ale także i kilka plusów - jednym z nich jest depresja działa na poziomie -8 stopni. Wykorzystajmy to, tam gdzie teren jest pofałdowany lub ma wzniesienia. Jeżeli ktoś grał amerykańskimi HT dobrze zna ten styl gry - po prostu wystawiamy wieże i strzelamy, jeżeli komuś nic nie mówi hasło "hull down" niech poprosi Wujka Google o poradnik, a dostanie na pewno kilka.


Zasada czwarta - "chowamy brzuszek"
 

Wykorzystujemy wszelkie przeszkody i obniżenia terenu, aby schować najsłabszą część przedniego pancerza.

Zasada piąta - lekko kątujemy kadłub
Jeżeli nie ma możliwości ukrycia brzuszka, kątujemy kadłub względem wieży - ale nie za dużo, do 15-20 procent, bo Nasze boczki to istny papier - niesamowite 30 mm grubości.

Zasada szósta - trzymaj przeciwnika na dystans
Z racji wolno obracającej się wieży, najlepsze efekty w walce z przeciwnikiem otrzymamy, gdy trzymamy go na dystans. Gdy nacierają na Nas czołgi przeciwnkia - cofamy się (najlepiej zygzakiem, by zminimalizować szanse trafienia), a kiedy dopadnie Nas szybki czołg i zacznie radośnie objeżdżać strzelając - obracamy wieże i podwozie równocześnie. 


c.d.n.

CZĘŚĆ I

autor: mikitor1973