poniedziałek, 27 maja 2013

FCM 50t @HighFlyer15

Ha, no proszę jak ładnie wszystko się zazębia.
Dzisiaj wyszło na papierze, że FCM to najlepsza maszyna z czołgów HT premium VIII tieru, a tutaj recenzja od HighFlyer'a.

Popatrz jaka franca, forfiter francuski:


Pz.Kpfw IV Schmalturm, cz.I

Pz.Kpfw IV Schmalturm
poradnik by mikitor1973


WSTĘP 

Nie stać Was na VIII tierowy premium tank, a notoryczny brak kredytów nie daje Wam spać w nocy? Wyjściem, może być zakup prem tanka tieru VI.  
Poniżej słów kilka o, moim skromnym zdaniem, najlepszym prem tanku VI tieru, czyli Panzerkampfwagen IV z wieżą Schmalturm (tzw. “wąska wieża”). Dla jasności pozostałe premtanki VI tieru to TOG II, Dicker Max i SU-100Y - które są bardzo "sytuacyjne" tzn. jak bitwa ułoży się pod ich plusy mogą zarobić. Jednakże nie są tak bardzo uniwersalne, jak właśnie PzIVS.
 
Większość graczy kojarzy PzIV doskonale - przed patchem 0.7.5 był to przecież topowy model V tierowego PzIV z działem 7,5 cm KwK44/1 L/70  - jeden z najlepszych snajperów i zarabiaczy V tieru. 


Niestety, WG uznało go za zbyt dobry czołg i w chwili obecnej Pz IV pozbawiony jest zarówno wieży Schmalturm, jak i swojego dawnego działa. 
Oczywiście WG nie było by sobą, gdyby przy okazji nie postanowiło zarobić tworząc premtanka na bazie dawnego PzIV, dając go tier wyżej, czyli na VI tier.

O Panzer IV historycznie nie będe się rozpisywał, jakby ktoś był zainteresowany niech spojrzy tutaj, zaś o samej wieży Schmalturm możemy poczytać tutaj.

I. CENA ZAKUPU

3.750 golda, czyli jakies 70,00 PLN (licząc przy cenie zakupu najpopularniejszych pakietów 2,5k golda), czyli tyle ile wynosi 1,5 miesiąca konta premium.

Osobiście kupiłem go na przecenie za 50% wartości (czyli ~35 PLN) i jest to chyba najlepiej wydany przeze mnie gold w WoT. Na pewno warto wziąć sobie na wstrzymanie i czekać na promocje, tym bardziej, że WG ostatnio się rozkręca czując oddech konkurencji na plecach.


II. PARAMETRY OGÓLNE

MatchMaker - standardowy, czyli spotykamy tiery VI, VII lub VIII. 75% bitew to losowania z tierami VI i VII, a sporadycznie trafiamy na VIII - szczególnie, gdy na serwerze jest co najmniej 70-80 k graczy. Osobiście uważam, że WG powinno obniżyć MM dla tego czołgu na VI-VII, tak jak ostatnio stało się to z Panther M10.

Ilość HP - 730HP, niewiele – wręcz za mało, krótko mówiąc - dwa strzały z KV-1S oznaczają dla Nas zgon. Osobiście uważam, że jego HP powinno być nieco wyższe, ~850HP.

Konstrukcja z zaznaczonymi załogantami i poszczególnymi modułami:

widok z przodu

widok z tyłu

lewa strona

prawa strona


Pancerz (na podstawie GameModels3D)

 
 

Poszczególne moduły i ich krótka charakterystyka:

+ opancerzenie 120mm na przodzie wieży,
+ stosunkowo niewielka powierzchnia przodu,
+ przyzwoity zasięg widzenia,
- wolna prędkość obrotu,
- prawie pionowe ścianki wieży.


+ dobra penetracja,
+ dobra depresja działa (-8 stopni),
+ standardowy RoF na poziomie 13,04 (strzał co 4,6 sekundy; z wymaksowaną załogą oraz dosyłaczem, wentylacją i BiA co 3,79 sekundy czyli RoF 15,83),
- niewielka ilość zadawanych obrażeń (teoretycznie 135dmg, praktycznie jeszcze mniej w przedziale 110-120dmg).





+ po stosunkowo długim rozbiegu, osiągamy prędkość 48 km/h
- bardzo słaby stosunek mocy do masy, równy 9,92 KM/tonę (szczególnie odczuwalny przy wjeżdżaniu na wzgórze; wzgórze na mapie Himmelsdorf pokonujemy z prędkością rzędu 8-10 km/h !!!),
- słabe przyśpieszenie,
- stosunkowo niewielkie wzniesienie spowalnia nas poniżej 15 km/h.


 + dobra prędkość obrotu

+ przyzwoity zasięg

III.  ZAŁOGA 

W PzIVS używam załogi, która „obsługuje” również linie niemieckich czołgów średnich (obecnie E-50M), jak również objeżdża prem tanka T-25. Pozwala to na trzykrotne zdjęcie gwiazdek na tej samej załodze w ciągu jednego dnia. W związku z powyższym, załoga jest już w połowie czwartej umiejętności. Poniżej screen:






DOWÓDCA




CELOWNICZY

KIEROWCA


 RADIOOPERATOR


 ŁADOWNICZY


Odnośnie wybranych umiejętności i ich kolejności – wiele zależy od stylu gry i osobistych preferencji. Najlepiej wyzerować umiejętności przy 3 perku i wrzucić wszystkim załogantom Braterstwo Broni + szósty zmysł. 
Z powodu dość słabej mobilności PzIVS, bardzo ważne staje się jej wymaksowane. Tak więc zalecam inwestowanie w skille poprawiające chociaż odrobinę osiągi naszego mułowatego pojazdu. Podstawą tutaj jest hamowanie sprzęgłem i jazda terenowa.



UWAGA: załoga wyszkolona w danej klasie pojazdów, przełożona do czołgu premium tej samej klasy, nie ponosi żadnej kary umiejętności obsługi pojazdu. W celu "farmienia" expa załogi, opłacalne staje się przekładanie załóg zwykłych czołgów, na pojazdy premium.

CZĘŚĆ II

autor: mikitor1973