piątek, 15 marca 2013

pojazdy z SuperTestów - cz.3 / NIEMCY

są to opisy pojazdów wprost z gry, które być może w końcu się pojawią:

Niemcy

Brummbar


Opracowany przez firmę Alkett we współpracy z firmą Krupp. Pierwszy prototyp powstał w lutym 1943 roku. Pojazd ten był produkowany masowo od kwietnia 1943 do marca 1945 roku, w sumie linie produkcyjne opuściło 298 maszyn. Kolejnych 8 pojazdów zbudowano na podwoziach PzKpfw IV.  Po raz pierwszy użyto go w bitwie o Kursk. Pojazd ten był używany na wszystkich frontach do końca działań wojennych w Europie.

E-10  
Projekt lekkiego niszczyciela czołgów ważącego zaledwie 12 ton. Posiadał on niezwykle innowacyjną cechę pozwalającą na regulację prześwitu podwozia zmieniając jednocześnie całkowitą wysokość pojazdu od 1760mm do 1400mm. Pojazd miał być napędzany silnikiem Maybach'a HL100 lub Argus'a. Prace nad nim przerwano na rzecz Hetzera.

E-25

Rozwój E-25 był częścią programu o nazwie "E" nadzorowanego przez Waffenprüfamt 6. E-25 został opracowany przez firmę Argus (Karlsruhe, Niemcy) pod kierownictwem dr Hermana Klaue. Istniał tylko na papierze.

 

Marder III

Niszczyciel czołgów zbudowany na podstawie PzKpfw 38 (t). Działo PaK 40 lub PaK 36 (r) było montowane w otwartym kadłubie. Wszedł do służby pod koniec 1942 roku. Pojazd był produkowany seryjnie, aż do połowy 1944 roku i pozostał w służbie do końca wojny.

Nashorn
Przed 1944 znany pod nazwą Hornisse, pojazd wykorzystywał takie samo podwozie co działo samobieżne Hummel. Po raz pierwszy użyto go podczas lata 1943 roku na froncie wschodnim. W sumie wyprodukowano 494 sztuk tych pojazdów.

Sturmtiger 
 
Opracowany na podstawie pojazdu PzKpfw VI Tiger. Pierwszy prototyp wyprodukowano jesienią 1943 r. Następnie, 20 października, został zaprezentowany władzom nazistowskich Niemiec. Prototyp przeszedł pomyślnie próby i uczestniczył w zdławieniu Powstania Warszawskiego. Wyprodukowano łącznie 18 pojazdów tego typu, nie licząc prototypu.

Sturer Emil
Eksperymentalny niszczyciel czołgów zbudowany na podstawie prototypu czołgu VK 3001(H). W 1942 r. wyprodukowano dwa takie pojazdy, które brały udział w działaniach na froncie wschodnim.

2 komentarze:

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.