środa, 15 maja 2013

patent nr US8425330 B1

16 maja 2012 Victor Kislyi i spółka składają patent wyjaśniający jak działa, a raczej jak mógłby działać MM.



Najciekawszy fragment to:

As the player's win/loss ratio decreases, the player becomes more likely to be placed in battles having battle levels at the lower end of the allowable range, whereas as the player's win/loss ration increases, the player becomes more likely to be placed in battles having battle levels at the upper end of the allowable range. Thus, when a player has been repeatedly put into too many difficult battles, the balancing is done in favor of easier battle sessions, thereby encouraging the player by providing an easier game environment. Similarly, when the player has been repeatedly put into too many easy battles, the balancing is done in favor of harder battle sessions, thereby keeping the player challenged instead of letting the player become bored with easy games. A first possible algorithm is to divide the permissible battle levels evenly across a range from zero (0) to two (2), and place the vehicle into the battle level corresponding to the win/loss ratio, where any ratio greater than two (2) automatically results in the vehicle being placed in the highest possible battle level. Another possible algorithm is to increase the battle level by one (within the permissible range) for a vehicle each time a player wins a battle with that vehicle, and decrease the battle level by one (within the permissible range) each time a player loses a battle with that vehicle. If the battle level is already at the upper end of the range and the player wins the battle, the battle level may remain constant. Similarly, if the battle level is already at the lower end of the range and the player loses the battle, the battle level may remain constant.

W skrócie: Jeśli masz często za łatwo, zostajesz wrzucany do trudniejszych bitew i vice versa. 

5 komentarzy:

  1. Dla wszystkich, którzy wyśmiewali wyznawców "teorii spiskowej MM" - In Your Face. Gdyby nie to, że powstała chińska podróbka WoT prawdopodobnie nigdy byśmy się tych wyjaśnień nie doczekali ^^ Podziękujmy Chińczykom.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze że to opatentowali zanim zrobiło to Apple... ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahahaha
      Ale jak Top Chan napisał, podziękujmy kitajcom.

      Usuń
  3. ciekawe jak teraz się wytłumaczą skoro bitych 5 lat szli w zaparte twierdząc, że czegoś takiego absolutnie nie ma.

    ". Similarly, when the player has been repeatedly put into too many easy battles, the balancing is done in favor of harder battle sessions, thereby keeping the player challenged instead of letting the player become bored with easy games."

    taaaaaaaaa, jestem bardzo znudzony mając 80% wr w ciągu dnia, za to tryskam szczęsciem jak mam 30% win ratio w trzy osobowym plutonie w każdej bitwie będąc top w dmg pomimo tego, że 50% moich pocisków znika/pudłuje pewne trafienia/trafia za zero, każde trafienie we mnie zadaje dmg, a każde trafienei arty kończy sie przebiciem.

    OdpowiedzUsuń
  4. no bardzo ciekawe, sam zauważyłem pewną powtarzającą się regułę - gdy dobiłem do 58% WR losowania stały się dramatycznie trudne, gdy system mnie wyrówna i spadnę do 57,49 nagle losowania są bardzo przychylne, dopóki, znów nie wbiję 58..i tak cyklicznie

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.