poniedziałek, 22 kwietnia 2013

Typ 205

Dwa tygodnie po przedstawieniu pierwszego wariantu VK100.01 (P), Ferdynand Porsche przygotował jego zbuffowaną wersję, oznaczoną jako Typ 205; o nr rysunku K3382 powstałym 17.06.1942 r.




Skoro Führer zażądał, aby czołg był wolny, projektanci mogli puścić wodze fantazji. Zwiększono zatem pancerz, co spowodowało ogólny wzrost masy ze 120 do 140 ton, przy czym silnik (niestety) pozostał taki sam. Na wyraźne życzenie Hitlera, przewidziano również drugą wieżę wyposażoną w działo przeciwpiechotne. Tak więc zamiast włazu dowódcy na szycie wieży została zainstalowana druga, mniejsza wieża wyposażona w działo 75mm KwK L/24. Pomysł ten okazał się na tyle zaraźliwy, że niedługo został zaadaptowany do projektów Sowieckich np. KV-4.

Jednakże w lipcu 1942, zdecydowano się rozpocząć projekt od zera. Poza tym Krupp chciał sam produkować wieżę wg własnego projektu, a Porsche zdał sobie sprawę, że bezsensowne jest projektowanie czołgu na podstawie obecnego kadłuba. Zaczęto wówczas pracę nad kompletnie przeprojektowanym pojazdem, któremu początkowo nadano nazwę
Mammut (Mamut), aby szybko ją zmienić na "Panzerkampfwagen Mäuschen" (Myszka).

źródło: LINK

1 komentarz:

  1. Hahahah założę się że jakby WG miałoby wstawić do drzewka Aryjczyków trzeci tier X HT, to wstawiliby właśnie to... trololo

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.