Pz.Kpfw IV Schmalturm
poradnik by mikitor1973
poradnik by mikitor1973
IX. TAKTYKA
Czyli, jak grać w zależności od wyniku losowania na randomach i składów poszczególnych drużyn.
#1 Losowanie na dole tabeli - gdy jesteśmy mięsem armatnim dla innych, czyli kiedy 75% pojazdów to VIII i VII tier. Naszym zadaniem jest bycie pomocnikiem dla innych tzn. podświetlanie, zdejmowanie gąsek (D: w patchu 8.6 będzie to zaliczane jako asysta premiowana expem), wyprowadzanie z równowagi przez notoryczny ostrzał, zdejmowanie wrogich skautów czy ochrona arty. W zasadzie do VIII strzelamy tylko, gdy są ustawieni bokiem lub ich pancerz przedni jest możliwy do spenetrowania przez Nas. Dużą pomocą dla mnie jest zestaw ikon PogS/Zegnors Contour Icon w wersji NORMAL MAX F.S.R VR:
Pozwala on na szybkie ogarnięcie, w trakcie odliczania bitwy, które czołgi są dla nas w pełni przebijalne, a które tylko z boku. Dodatkowo, ważnym szczegółem jest umieszczony, w tej wersji ikon, zasięg widzenia.
Dzięki temu modowi, łatwiej mi ocenić ryzyko wyspotowania oraz szansę na penetrację pancerza. Dopóki w grze były tylko 3 drzewka czołgów (Niemcy, ZSRR i USA) to ogarniałem wszystko na pamięć. Teraz, niestety jest już za dużo pojazdów i trzeba się wspierać różnymi wspomagaczami.
Podsumowując: wspomagamy tylko innych, którzy powinni wziąć na siebie główny ciężar gry – choć nie zawsze biorą. Poniżej pewna bitwa ukazująca, że jak się chce, to można wymiatać PzIVS nawet na VIII i VII tierze:
1. Zestawienie startowe
2. Myślę sobie – „szału ni ma” po 5x VIII i po 5x VII, więc w zasadzie co tu robić. Chciałoby się rzecz "Jak żyć Panie Premierze, jak tu życ" – ale nic to - pojechałem na środek z myślą, że pospotuję lewą górną flankę i przypilnuje środkowego mostu przed LT/MT i tyle. Jak mnie podświetlą to dwie pestki i mnie nie ma – ale trudno co robić.
3. Po 12 minutach bitwa się skończyła tym oto rezultatem:
4. Krótko – w zasadzie jakby nie ja, atak wrogich HT przejechałby przez dolny most i rozniósł artę, obrońców na zamku i byłaby szybka przegrana. Kto ciekaw szczegółów, zapraszam do obejrzenia powtórki dostępnej do ściągnięcia TUTAJ.
#2 Losowanie na środku lub górze tabeli - w moim osobistym odczuciu, lądować tak będziemy w 75% bitew (ofc, gdy na serwerze jest więcej niż 70 tys. graczy, w przypadku mniejszej ilości graczy - odpuszczam sobie granie PzIVS, by nie wrzucało mnie notorycznie jako mięso armatnie).
Tak więc, po zajęciu na starcie dobrej miejscówki na 2-3 linii, do naszych głównych zadań będzie należało m.in. wspomaganie ataku/obrony na głównych pozycjach oraz obrona arty przed piździkami. Z miejscówki ruszamy się z głową, przeskakując do następnej osłony i wspomagając główną linię. Trudno o bardziej ogólne wytyczne - mam wgranego xvm i po statach widzę na kogo można liczyć wśród Naszych lub kogo się bać, znaczy eliminować w pierwszej kolejności. Staram się także, jeżeli mapa na to pozwala, poczekać 10-15 sekund na rozjechanie się drużyny, by wesprzeć słabszą stronę. Moja zasada to: "Jedź tam gdzie mniej Naszych".
Niezastąpiony jest także perk "Szósty zmysł" - wielokrotnie uratował mi tyłek. Gdy zaświeci się "żarówa" trzeba ruszyć tyłek z miejscówki, a nie bezczynnie czekać na otrzymanie pestki.
X. EKONOMIA
Czyli jak grać, aby zarobić jak najwięcej. Najpierw trochę statystyki wyliczonej z moich powtórek - dzięki programowi WOT-REPLAYS-MANAGER_084:
Na początek moje wartości graniczne:
Bitwa
|
Zadany dmg
|
Zarobek brutto (z
premium)
|
Zarobek brutto (bez
premium)
|
Koszty ammo
|
Koszty naprawy
|
Zarobek netto
(prem)
|
Zarobek netto (bez
prem)
|
Najgorsza
|
0
|
14517
|
9678
|
0
|
2190
|
12327
|
7488
|
Najlepsza
|
2977
|
76308
|
50872
|
4796
|
850
|
70662
|
45226
|
Uwaga – brak danych na temat ilości podświetlonego dmg, za który dostaje się 50% kasy
Teraz pora na średnie wartości – najważniejsze dla czytelników:
Bitwa
|
Zadany dmg
|
Zarobek brutto (z
premium)
|
Zarobek brutto (bez
premium)
|
Koszty ammo
|
Koszty naprawy
|
Zarobek netto
(prem)
|
Zarobek netto (bez
prem)
|
Średnia z powtórek *
|
1241
|
36840
|
24560
|
2100
|
1502
|
33238
|
20958
|
Średnia z hp **
|
1045
|
|
|
|
|
27985**
|
18657**
|
Średnia dla graczy z xvm ***
|
522
|
|
|
|
|
13980***
|
9320***
|
* średnia z 85 powtórek, które nagrały się w całości (czyli takich w których do końca miałem włączoną bitwę), z gruntu rzeczy przeważają tu dobre bitwy
** średnia z hp z poniższego dossier gracza w WoT, wyliczona metodą proporcjonalną w stosunku do średniej z powtórek
*** średnia dla wszystkich graczy podawana przez xvm, z poniższego dossier gracza w WoT, wyliczona metodą proporcjonalną w stosunku do średniej z powtórek
Dane odnośnie zarobków ze strony http://www.vbaddict.net:
zarobki netto:
Jak widać, wyniki są ciut większe, niż moje własne wyliczenia w oparciu o proporcje - ale stawiające PzIVS na 2 miejscu po TOG-u II wśród premtanków VI tieru.
Biorąc pod uwagę różnicę w zestawieniu brutto/netto, wprost wynika niewielki koszt utrzymania PzIVS.
PODSUMOWANIE
Pz.Kpfw IV Schmalturm to wdzięczny czołg do zarabiania, o ile nie szarżujemy i spokojnie siedzimy na drugiej linii skubiąc przeciwników z hp. Czołg nie jest dla osób z ADHD czy miłośników szybkich LT/MT, to raczej czołg dla osób lubiących TD-ekować.
Krótkim podsumowaniem niech będą moje osiągnięcia po 160 bitwach:
Co dziesiątą bitwę zdobywam Snajpera, a co dwudziestądrugą Wsparcie i to jest właśnie esencja tego czołgu - strzelać celnie we wszystkich wrogów i wspomagać sojuszników. Specjalistę trudno na nim wbić, bo zabieramy niewiele hp, a ja z kolei nie należę do maniakalnych łowców fragów ^^
Osobiście gra mi się tym czołgiem bardzo dobrze - lubię go, co widać po statach - według xvm, globalnie mam WN6 na poziomie 1451 i jestem tzw. "zielonką", zaś na PzIVS mam WN6 1764 i jestem tzw. "niebieskim". Prawie 60% W/R świadczy również o tym, że czołg skutecznie pomaga drużynie w drodze do zwycięstwa - a o to przecież chodzi.
Do zobaczenia na polach bitew!
autor: mikitor1973
bardzo ładnie, leci plusik (lol)
OdpowiedzUsuńWyczekuję na promocję, bo przecież ekonomia w wocie i sprawa zarabiania kuleje jak Czarnobrody u schyłku kariery, a i na 8 tier nie będę wywalać 10+k golda.
OdpowiedzUsuńOczywiście poradnik kozak. Sam czołg można polecić starym wyjadaczom, którzy pamiętają jeszcze Panzera 4 z czasów 7.5.
dziękuję za życzliwe wypowiedzi :) Dokładnie jak ktoś uwielbiał jeździć starym Pezetem to wie o co chodzi, choć silnik ma słabszy i czuć to że jest większym mułem
UsuńKto pierwszy ten lepszy: Kod zaproszenia - HN7RNA5KAF4Z (3 dni premium + 1k golda).
OdpowiedzUsuńwittib
Pozdrawiam