Drodzy gracze, w 2013 roku firma Wargaming.Net obchodzi swoje 15 urodziny.
Kawał czasu za nami, a wszystko to zaczęło się w 1995 roku od amatorskiego projektu dwóch studentów, zapalonych graczy, którzy postanowili stworzyć grę strategiczną.
Ta wczesna wersja gry nigdy nie ujrzała światła dziennego, ale był to pierwszy krok ku przygodzie trwającej do dziś. Od firmy działającej w akademiku, aż do globalnej firmy w której grę, grają miliony.
W 2006 roku firma zaczęła pracę nad grą online w gatunku fantasy. Jednakże projekt zarzucono ponieważ była by tylko to kolejna gra fantasy nie różniąca się zasadniczo od innych tego typu gier. Tak więc, podczas prac nad grą osadzoną w realiach elfów i gnomów zaczęto równocześnie dyskutować co zrobić, aby powstała gra wyjątkowa, której powiew świeżości wywrócił by rynek MMO do góry nogami.
Zrodził się wówczas pomysł alternatywnej drogi rozwoju projektu i zamiast gry fantasy, zaczęto rozważać produkcję gry osadzonej w realiach IIWŚ.
wot-news.com |
Brakowało jednak decyzji, czy gra ma traktować o czołgach, okrętach, czy też samolotach. Jak wszyscy wiemy zdecydowano się na czołgi, a to z racji tego, że parę modeli było już gotowych na potrzeby produkcji Order of War.
Gra otrzymała roboczy tytuł "Tankodrom", a pierwsze dostępne modele czołgów pochodziły ze Związku Radzieckiego i Niemiec. Natomiast pierwsze mapy, które powstały to Prokhorovka i Karelia.
Generalny test gry odbył się 24 lipca 2009 roku. Tego też dnia przez Białoruś przeszły potężne burze, które przerodziły się w lokalną powódź. Testerzy dosłownie musieli brodzić po kolana w wodzie, aby dotrzeć na miejsce.
Jednakże nikt nie dał za wygraną i po raz pierwszy czołgi wyjechały na wirtualne pola bitew.
wot-news.com |
Projekt zmienił nazwę z racji tego, iż autorzy chcieli wprowadzić do gry pojazdy wielu narodów. I tak powstała wszystkim znana nazwa World of Tanks, czyli Świat Czołgów.
Z początku zakładano, iż będzie to projekt niszowy - zainteresowanie wzbudzi głównie w pasjonatach historii i militariów. Nikt nie myślał o tym, że gra może osiągnąć tak dużą popularność i codziennie będzie się w nią zagrywało miliony graczy z całego świata. Przekrój społeczny graczy jest porażający - biznesmeni, uczniowie, studenci, politycy. Część z nich nawet nie interesuje się pewnie militariami, ani też wcześniej nie wykazywali chęci do gier typu MMO. Oto co zdołała osiągnąć magia WoT'a.
wot-news.com |
Zimą 2010 roku rozpoczęły się beta testy gry. Maksymalna liczba graczy na serwerze wynosiła wówczas 7.500 osób. 12 sierpnia 2010 roku WoT został oficjalnie wydany, a liczba graczy zaczęła systematycznie rosnąć. Do stycznia 2011 roku zarejestrowało się już milion graczy. Natomiast 23 stycznia 2011 liczba graczy będąca jednocześnie online na serwerze wyniosła 91.311 osób, co zostało odnotowane w Księdze Rekordów Guinnessa. Podczas tego wydarzenia liczba zarejestrowanych graczy wynosiła już około 50 mln na całym świecie.
World of Tanks, pierwszy projekt studia Wargaming, przebił swoją popularnością oczekiwania twórców, którzy nie spoczęli jednak na laurach. W produkcji są dwie kolejne gry, o których myślano od samego początku - World of Warplanes i World of Warships oraz dodatkowo WoT:Generals. Prace trwają również nad grami na urządzenia mobilne (WoT:Blitz) oraz konsole.
cdn
źródło: wot-news.com
ehhh, fajne uczucie być szybszym od oficjalnej strony WoT'a :)
"W sierpniu 2012 roku WoT został oficjalnie wydany" ?
OdpowiedzUsuńTypo :) dzienx julson, już poprawione
Usuń"ehhh, fajne uczucie być szybszym od oficjalnej strony WoT'a :)"
OdpowiedzUsuńB-) Stfu, w WG jeszcze nie pomyśleli o tym nawet, żeby takiego newsa wypuścić! :P