niedziela, 5 maja 2013

o strzałach za zero


Redmeer znany ze swojej dociekliwości skrobnął fajny artykuł na temat strzałów za 0.

Zadajmy sobie na początku fundamentalne pytanie. Czy strzał za zero to błąd gry? Szukałem już od dawna oczywistych dowodów na powtarzające się strzały za zero będące efektem błędu i wybaczcie drodzy zwolennicy, ale wszystko jest jak mówi WG – working as intended i w mechanice strzałów za zero nie doszukuję się osobiście żadnego błędu, najwyżej pewnego niedopatrzenia. Postaram się swoje stanowisko w kilku słowach przedstawić teraz, niestety z braku wota na tym laptopie dokumentacja wideo będzie później. No, ale lecimy z koksem, bo szkoda czasu.

Pierwszym rodzajem strzałów za zero jest krytyczne uszkodzenie modułu. Krytyczne uszkodzenie modułu czołgu nasza załoga kwituje kilkoma tekstami, w tym słynnym “w dziesiątkę!”. Wiem, bo osobiście wymyślałem te kwestie. Pewnie część z Was pomyśli teraz, że zarówno ja, jak i reszta zespołu tłumaczy tekstów załogi to idioci, ale niestety muszę wyprowadzić z błędu (przynajmniej na temat swoich kompanów:D). W przypadku tym występuje krytyczne uszkodzenie modułu vel jego zniszczenie – innymi słowy HUD wali nam po oczach czerwonym kolorem. Niekwestionowanym królem łapania pestek za 0 jest działo – trafienie w ten element nie zadaje obrażeń pojazdowi (jedynie zabiera hp modułu), a trafienie jest przez załogę potwierdzane. 

więcej tutaj: LINK

7 komentarzy:

  1. No i wszystko jasne. Teorie spiskowe szlag trafił.
    Cóż ta gra ma bardzo skomplikowaną mechanike, i z tad wychodzą takie kwiatki jak strzały za zero. Pewnie do tego dojdzie +/-25% peny i nieogarniety gracz pomysli " co k***a mam 100 peny a nie przebiłem na wprost 85mm pancerza?" No sory winetu ale 100-25% +75 wiec mogłeś nie przebić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Strzały za zero mają sens ale sens ten odkrywam zbyt rzadko. Gram TDkami i 5 strzałów pod rząd w boczek z ISU-152 to lekka przesada... Jest dużo czołgów, które mają długi reload i niecelne działa. Strzał za zero to dla nich czasem wyrok śmierci. Sławne E-100 jgdpanzer

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładne tłumaczenie, być może nawet prawdziwe - ale...
    Po 3 miesiącach przerwy założyłem dzisiaj sobie nowe konto i nieco pograłem. Jakieś 70 gier, wiadomo - lolkami (do T3 włącznie)
    I porównując grę teraz a sprzed 3 miesięcy, to jest dużo więcej strzałów za 0 (uszczegóławiając - jest komunikat o przebiciu, nie ma efektu w postaci dmg), praktycznie w każdej grze coś takiego ma miejsce, jakieś 10-15% strzałów. Grałem Marderem i tym co przed nim, także rezerwy penetracji były.
    Jeśliby powód był taki jak podany powyżej, to ilość "zerówek" powinna być mniej więcej taka sama teraz, pół roku temu, rok temu. A że tak nie jest, to też i tłumaczenie powyższe jest nie do końca prawdziwe.
    Prywatnie uważam, że to coś związanego z obliczeniami na serwerach - dużo więcej graczy więc i się system 'przegrzewa'. Wot tiochnika i tyle :)

    OdpowiedzUsuń
  4. powtórka, albo to nigdy się nie wydarzyło ... jesteś świadom że czasem z powodów różnego typu opóźnień na łączu czy z powodu sprzętu na którym grasz na ekranie może być coś innego niż to co widzi serwer

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, ale nie każdy nagrywa powtórki.

      Usuń
    2. Przykro mi, ale w takiej sytuacji musimy założyć że to był błąd ludzki. Ale skoro to jest 10% - 15% procentów to praktycznie co bitwę, ba i to czasem parę, więc możesz nam nagrać powtórkę.

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.